File de poveste

vineri, 22 noiembrie 2013

Scutecim ! Textil.



       Inca de cand am aflat cat de nocive sunt scutecele de unica folosinta am decis ca nu le pot folosi. Singurul beneficiu dobandit de pe urma lor este iritatii, alergii, expunerea la chimicale si usurinta sistemului ( il pui pe bebe si il dai jos de pe bebe, cand e cazul).
      Argumentul principal, al sanatatii bebelinei mele m-a convins, dar mai ramanea de convins si jumatatea mai economica (ca sa nu spun direct : zgarcita) a familiei K. Si stiti cum l-am convins? Simplu! Scutecitul textil a fost inca o data de partea mea cand i-am expus faptul ca economisim o remorca de bani. Cu un calcul simplut de rentabilitate a fost gata,convins. Daca sotul meu era si ecologist, ii povesteam ca fiecare copil purtator de scutece textile, lasa in urma aproximativ 2,7 tone de gunoi nedegradabil, dar cum el e mai putin interesat de latura ecologica a situatiei,ne-am limitat la rentabilitatea financiara.

       Acum ca e incantat si el de descoperirea mea, ne-am dat la documentat. Teoretic, stiu ce si cum face fiecare scutecel, cat de des trebuie spalat, cum trebuie spalat, in cat timp se usuca si tot asa. Mai greu insa este sa ma decid....

       Din conversatiile mele cu alte mamici experimentate am ajuns la concluzia ca solutia ideala pentru un nou-nascut si bebe mic in devenire nu este numai una. De fapt, am 3 variante :

1. Prefold + cover
2. Fitted +cover
3. Scutec cu buzunar + absorbante

       Cel mai bine imi suna varianta 1 - Prefold + cover.
Cat despre prefold-ul ales, le prefer pe cele de la Bummis, din bumbac organic.
Cover-uri? Le ador, sunt o multime de modele absolut superbe !

       Sa inceapa scuteceala !!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu